söndag 23 januari 2011

Jippie!

Inte lätt att lära gamla hundar att sitta, sägs det. Nu är jag väl iofs inte någon hund, men till åren börjar jag bli.
Och att skaffa sig blogg på "gamla dar" hör väl inte till det lättaste jag gjort precis. Som jag kämpat på, dels med att sortera en massa bilder och redigera, men också med att försöka länka från blogg till bildalbum. Hade nog ännu inte lyckats med det sistnämda, om jag inte tagit hjälp av en annan bloggare. Tack snälla Birgitta, för de förlösande tipsen! Tack också Ullis, för hjälpen du gav mig tidigare (med annat bildarkiv)!
Till slut var det ändå Picasa jag fastnade för.
Syrummet får vänta för min del, jag tänker fortsätta redigera bilder. Det är riktigt roligt när man väl har lärt sig det.....
Uppe till vänster hittar ni länkarna till bildarkivet föresten.

Ha det gott alla syvänner! Om det är några andra, som råkar titta in här, så önskar jag förstås er detsamma!

3 kommentarer:

Lizzan sa...

Visst är det en härlig känsla när det väl lossnar, har precis som du fastnat för Picasa och insett hur lätt det är att få in bilder i bloggen...
Kram Lizzan

Gudrun sa...

Så flitig du är Katarina och fint blir det i din blogg.
Kram Gudrun

Gunilla.B sa...

Hej Katarina! Jag håller också på och skapar en ny blogg, det är inte lätt! Men du har kommit längre än jag, med bildarkiv och allt.
Kram