fredag 11 februari 2011

Mera broderi

Har sytt av tygerna jag skrev om i förra i inlägget, men jag är inte riktigt nöjd. Testar lite olika tillägg, så någon bild av det blir det inte nu.
Så det får väl i stället bli lite "gammal skåpmat" som nytt inlägg.

I höstas deltog jag i en kurs som hette "Brodera, montera och göra klart" för Lena Lundgren. Hon är keramiker, men också väldigt duktig på broderier.  Lenas hemsida

När väl anmälan gått iväg, så måste man väl också se till att skaffa sig några broderier som kunde monteras..... För det hade jag inga liggandes. Kanske kan jag komma igång med lite stygn, om jag börjar med att göra en lite annorlunda bakgrund?
Så med silkefibrer, färg och strykjärn så blev det "silkpaper" som underlag för lite stygn.
Min tanke var redan innan kursen, att på något sätt montera detta på ett linnetyg. Med hjälp av Lenas idéer och lite efterforskningar på nätet, hur man fixar till en kraftig stärkelse, så blev det här resultatet.

2 kommentarer:

Gudrun sa...

Underbart konstverk du skapat.En fröjd att se vad du skapar.
Kram Gudrun
--trevlig helg

annicka sa...

det är ett så fint broderi - detaljerna kommer fram så bra när man förstorar bilden!
kram