söndag 20 februari 2011

Syfestival

Har i likhet med många andra sy och handarbetsintresserade varit till Älvsjö i helgen, för att besöka Syfestivalen.
Hade en härlig dag där i fredags tillsammans med ett par syvänner. Tycker det kändes som om det var både färre besökare och färre utställare än vanligt. Mycket pärlor var det, och det märks att stickning är väldigt populärt för närvarande.
 Några intressanta böcker hittade jag inte hos kviltbutikerna, men det gjorde jag däremot hos Canvas. Inte helt otippat väl, så var det där det mesta av pengarna hamnade.
2 intressanta böcker hittade jag + en ganska ny australiensisk tidning. Lite annat smågodis blev det som synes också.
Lite organza, som ska delas med M, samt lite sidenmettalic från Simbra Siden kanske kan komma till användning ihop med broderiet till guldramen. En liten kvilttygsbit, samt lite moulinegarn och några nya redskap blev det också. En bit band gavs bort ihop med en present redan dagen efter, och finns därför inte med på bild.

5 kommentarer:

Gudrun sa...

Så härligt godis du köpt!!:-))
Kram Gudrun

Ullis sa...

Du fick ju ihop en del fina fynd i dina påsar också! Kramar Ullis

Birgitta i Gävle sa...

Fina fynd! Tänka att man alltid gör såna. Visst har vi en kul hobby.

Sigge och My sa...

Ojoj vad skoj. Jag längtar till symässa i Malmö. Jag hoppas verkligen Canvas kommer! Har du några tips på något extra skoj från dem? Kram

Gunilla.B sa...

Canvas är toppen!
Kram!