onsdag 16 mars 2011

Sys det något?

Så mycket har det väl inte blivit precis........
Tidigare i år var det en "Sy tillsammans" i en av kviltgrupperna jag är med i på nätet. Tyvärr hade jag annat för mig just då, men nyligen sydde jag det här lilla syetuiet.

Sydde det större är orginalet. Beskrivningen till det finns här:
http://sewmamasew.com/blog2/?p=15139
Lyckas tyvärr inte få länken "klickbar" den här gången.

Förra veckan kom jag mig äntligen för med att besöka den här utställningen på Konstmuséet här i stan.

Det var väl som det brukar ungefär, vissa saker tyckte jag om, och vissa förstod jag mig inte riktigt på.
Vågar mig tyvärr inte på att visa bilder från utställningen öppet så här på nätet.
Vill inte riskera att reta upp någon konstnär och kanske få en stämning "på halsen":-))

Kanske det rent av kommer ett inlägg till idag......
Hej så länge!
Katarina

2 kommentarer:

annicka sa...

vilket bra tyg du hittat till syetuiet. Det verkar för övrigt vara "lagom" stort och stadigt!

Anonym sa...

Fint syetui! Kram Anneli