måndag 4 april 2011

Att få post

brukar väl de flesta tycka om? Så även jag.
För ett tag sedan kom ett kort till mig och min man från ett av barnbarnen.
Så klart att även jag måste göra något själv och skicka till henne. Kom på, att jag för ett tag sedan hittade ett par grattisbroderier på nätet, som borde passa henne och lillasyster utmärkt, eftersom det var ett par av deras favoritfigurer.

Det var ett tag sedan broderimaskinen användes....
Fick i helgen se, att de blivit mycket väl mottagna. De hade hamnat på väggen i barnrummet.

Några dagar innan dessa syddes, så broderade jag ett annat kort till en "sykompis",som en födelsedagshälsning. Tror det kan ha varit 4:e kortet till den mottagaren......
Bottentyget är rostfärgat.

Detta kort handbroderades dock, tror det uppskattas mer av mottagaren:-))

Ett litet collage av närbilder



Kanske dags att återuppta sömnaden av bården till det blivande överkastet. Det har legat hopvikt sedan syträffen för 3 veckor sedan......

Hoppas lite vårsol lyser på er också!
Katarina

5 kommentarer:

Gudrun sa...

Så läckra presenter du gjort.Visst är det trevligt med barnteckningar.Här är pärmarna fulla snart:-)).
Solen kom så skönt på middagen. Efterlängtad efter mycken dimma.
kram Gudrun

Lizzan sa...

Vilka härliga kort du fått och sytt!!
<Kram Lizzan

lisailysekil sa...

Ljuvligt vackert!Kram fr Lisa i Lysekil

annemarlen sa...

Så fina kort! En fröjd att kika in på dina fina saker. Kram!

Gudrun sa...

God förmiddag!

Kika i min blogg,du har fått en award:-))

Kram Gudrun