måndag 11 april 2011

Award och post

Har fått en del rolig post idag!
Dels kom det i den vanliga posten ett mycket fint kort från en syvän. Tack Annicka för det!
Tror ingen kan gissa vad det är för material i det som finns innanför den lilla "ramen". Dels den svarta bakgrunden och det vita under pärlorna, det som kanske påminner lite om paljetter. Ni får gärna gissa! Avslöjar det om några dagar......

Sen har jag också fått en award från Gudrun, som syr och broderar så mycket fint. Hon har en så trevlig blogg, som heter Syfröjd
Tusen tack för den, Gudrun!

Awarden skall ges vidare till 5 bloggare som har mindre än 100 följare, så att vi kan inspirera varandra.

I tillägg skall man göra följande:

1. Man skall länka till den man fått awarden från.
2. Man skall skicka awarden vidare till 5 andra bloggare.
3. Man skall svara på 5 frågor.

Varför började du att blogga?
Motståndet var ganska så stort från början, men har man väl börjat komma över de första svårigheterna, så är det riktigt roligt. Det är ett kul sätt att hålla kontakt med andra som delar ens intresse. Och kanske får jag lite bättre koll på vad jag lyckas åstadkomma i syrummet:-))

Vilka bloggar följer du?
Kvilt-,stick-, mixed media, och en del broderibloggar. Emellanåt kan det även bli lite inrednings- och trädgårdsbloggar.

Favoritfärg?
Kan inte bara välja en..... Många skulle nog säga att "min" färg är lila, men jag tycker om de flesta. Grönt är en färg som jag haft lite "svårt" för, men jag kan inte vara utan den
heller:-))


Favoritfilm?
Har jag ingen. Ser sällan film numera, och gör jag det, så kommer jag sällan ihåg namnen:-))


Vilket land skulle du vilja besöka och varför?
Indien. Ett land fyllt av kontraster, färger, textilier, annorlunda miljöer och kultur.


Jag ger awarden vidare till:
Anneli
Carin
Gunilla
Mia
Ullis

Dags att kolla några bloggar innan sängdax!

Ha det gott!
Katarina

2 kommentarer:

Sussie sa...

Vackert kort du fått! Någon gissning på materialet har jag inte. Ni brukar ju alltid hitta på så fräsiga saker att sy av så det är alldeles för svårt att gissa :0)
Ha det gott!
Kramen/Sussie

Anneli sa...

Jag tror jag vet vad det är men låter bli att gissa här ;o)) Kram Anneli