söndag 23 oktober 2011

Boken har fått en framsida

Så här blev framsidan på min bok med broderade stygn.

Och på insidan gjorde jag en ficka på samma sätt som på bokens sista sida. Någonstans i boken har jag tänkt att det ska framgå vilka olika färger jag använt var på sidorna. Kanske det hamnar i denna ficka.....

Kanske någon funderar varför jag har sytt runt den nedre öljetten? Sista öljetten jag skulle sätta fast, fastnade inte. Där var tyglagren väl många..... Därför blev den fastsydd. Måste ju lösas på något sätt..... skulle lusten falla på, så kan jag ju sy runt de övriga också.

9 kommentarer:

Mia sa...

Den är fantastisk fin!!

Gunilla sa...

Vacker bok och med vackert innehåll så småningom.
kram

annemarlen sa...

Så jättefin, och vad skoj att bläddra i den så småningom,
Kram!

Gudrun sa...

Så fint du tänkt ut din bok och så underbart dekorerad.Som en minnesbok till yngre generationer.
kram Gudrun

Catarina C sa...

Vilken fin bok det blir till dina stygn! Kram

Sussie sa...

Jag bara gillar den skarpt, för att inte tala om alla godissidor du redan har fyllt den med! Jag har också letat fram ringar för att göra nått liknande kanske. Himla rolig idé!
Kramen/Sussie

annicka sa...

Så fiffigt med insidans ficka. Det gäller att tänka praktiskt bland allt det fina. Och det kan du på ett så bra sätt!

För övrigt sällar jag mig till hyllningskören!

Elisabeth sa...

Vilken fin bok du sytt till dina stygn. Den är helt suverän.

Anonym sa...

Den är så otroligt fin! Kram Anneli