tisdag 13 december 2011

Märkliga saker

Först en märklig blomma
Vad växten heter har jag glömt, men den är tacksam. Den överlever betydligt längre tid hos mig än en hemtrevnad. Denna hoppas jag fortfarande är vid liv hemma hos någon annan:-)) "Blomman", som egentligen är en brosch, kanske klarar sig längre...... I alla fall blev mottagaren glad och satte på sig den under kvällen.

                                                 
                                Det andra är en lite märklig upplevelse jag hade idag
                Hur kan detta, som jag försökt markerat med rött, vara en genomfart????
      (Den vita bilen till vänster står på en av de 4 platserna, som räknas som genomfart.)
När den enda skylt som finns på hela parkeringen ser ut så här
                              Och bakom mitt vänstra bakhjul såg markeringen ut så här
Klart att man ska ha en böteslapp, om man bryter mot gällande regler, 
men då bör man väl ändå först ha upplysts om vad som gäller?
Och jag blev inte gladare av att mötas av en telefonsvarare, när jag ringde (under kontorstid), för att fråga om de tror att vi är tankeläsare här i stan.........

2 kommentarer:

Birgitta i Gävle sa...

God Jul och tack för din kommentar om Hugos täcke

annicka sa...

Så frustrerande! Och dyrt!
Bra att du har bildbevis!
Privat markägare?
Blomman blev extra fin med broschdekorationen