onsdag 28 mars 2012

Med en enkel tulipan uppå bemärkelsedan!

                                                Grattis A!
Lite Japankänsla tycker jag nog man kan få här, om man tänker bort det röda teglet, och med lite fantasi som hjälp?:-))

Någon körsbärsblomma är det ju inte precis på paketet, men det hoppas jag snart du får uppleva i verkligheten! Och om det inte blir så, så kan jag ju tipsa om ett ställe på närmre håll, i Wien:-))
Kanske sitter den på din klänning idag?:-))

Eftersom jag vet, att paketet redan är öppnat, så kan väl också andra få se vad som fanns i?

På locket har jag använt mig av en hel del olika material och tekniker. (Organza, tyvek, angelina, papperslera,silkeskokonger)
Hoppas du har något att fylla den med. Annars kan den väl få stå tom på en hylla och samla damm?:-))

Vid många syfestivalsbesök har jag grävt bland Simbra sidens restpåsar, nu kom en del av dessa väl till pass. Det finns en del kvar också, till det jag egentligen tänkte mig när de köptes......
Ett litet collage av en del broderier.

Hoppas du får en riktigt bra dag!


13 kommentarer:

Kikki Ragnarsson sa...

A:s present var verkligen helt underbar, inga bilder i världen kan göra den rättvisa. Ett fantastiskt arbete .

elis abet sa...

Oj, vilken fin present. Vilket arbete
Hälsn. Elisabet i Järfälla

Annika sa...

Ensådan fantastisk present! Mottagaren måste ha blivit väldigt, väldigt glad.

Gunilla sa...

En fantastiskt fin present!
kram

Veronica sa...

Oj,oj så tjusig, vilket konstverk!!
kram Veronica

Svarta Malin sa...

Vilket fantastiskt arbete!!

Carin sa...

Verkligen läckert Katarina! Du gör alltid så fina saker.
Carin

Gudrun sa...

En enkel tulipan, jag inte är den så enkel med såååå underbar!!
För att inte tala om det som var inuti. Så vackert broderat och smyckad,man blir alldeles stum.
Du kan skapa!!
Kram Gudrun

Catarina C sa...

Så förtjusande saker du har gjort och vilken fin present! Kram

Anonym sa...

Den är så fantastisk fin och jag har ju haft turen att få sen den vackra skapelsen i verkligheten, så jag vet vilket otroligt fint jobb du har gjort med den.
Kram Anneli

Christina sa...

Underbart fin! Vilken glädje att få. Kram

annicka sa...

Ja så är det födelsedagsbarnets tur att skriva en kommentar!
Tänk er att få ett så ljuvligt paket, ja själva paketet var ju ganska stramt o tufft. Mycket tilltalande. En brosch på toppen- bara det- ingen rosett att slänga utan en så fin o nätt brosch som naturligtvis fanns på min klänning hela dan. Så till innehållet. Ja inga bilder i världen gör den rättvisa. Så det blir en hylla eller annat ställe som den får stå på så att många kan se den. Bara locket är en riktig tavla. Jag hoppas att du fördtår Katarina att jag känner mig bortskämd och uppvaktad

Mia sa...

Den är fantastiskt fin, jag har sett den ;o))