måndag 28 maj 2012

Ett färdigt arbete.......

frånsett då möjligen ett namn och märkning på baksidan. Om det ändå vore lika lätt att komma på namn, som att arbeta med tyg och garn osv......

Det jag jobbar med för närvarande är tänkt att visas upp på utställningen under Quiltköpingsdagarna 7-9 september. Därför blir det inga helhetsbilder här i bloggen, däremot tänkte jag visa några små detaljbilder.
Annars skulle det väl inte bli några inlägg här på mycket länge:-))
Bakgrunden har jag gjort av "fabric paper", det brunaktiga är "silk paper". Tycker själv att det blir en härlig kontrast av lite blankt - matt.

På kanten sydde jag en mönstersöm ihop med ett grovt broderigarn.

Sedan kantade jag som vanligt med en "lukkekant".

Dags att jobba vidare med de övriga 2 påbörjade......




7 kommentarer:

Ullis sa...

Så spännande! Det ska verkligen bli jätteroligt att se dina fina alster IRL i Quiltköping. Det ser jag fram emot! Kramar Ullis

Gudrun sa...

Blir alltid fascinerad av dina konstfulla arbeten.God fortsättning:-))
Kram Gudrun

Gunilla.B sa...

Det ser jättespännande ut!
Kram
Gunilla B.

annicka sa...

oj så du kan få en att vilja se mer!

Jag håller med dig om att matt o blankt är härliga kontraster. Silkpaper är så härligt att arbeta med och att se på. Så kul att du tagit med olika tekniker o material. Langettsömmen är den handsydd eller på maskin?

Gunilla sa...

jag önskar jag hade Dina färdigheter!!
kram

Lizzan sa...

Så spännande det ska bli att få se dina arbeten i sin helhet....synd att det är så långt till september ;)
Kram Lizzan

Lizzan sa...

Så spännande det ska bli att få se dina arbeten i sin helhet....synd att det är så långt till september ;)
Kram Lizzan