söndag 2 september 2012

Roliga utflykter......

har det blivit ett antal i sommar.
För ett tag sedan blev det en tur till idyllen Sigtuna. Målet var Sigtuna museum, där Ulla Söderstedt ställde ut lappteknik. Det var denna, som jag tidigare sett på Gunillas blogg, som lockade mig dit.
Och det var också den som blev min favorit!
 
Vi var inte de enda turisterna i stan..... 3 guidade grupper hann passera, medan vi drack kaffe utanför ett av de söta husen. Någonstans i Europa finns numera en bild på 2 fikande "tanter i idyllen":-))
 
På muséet visades också en annan utställning med lite olika konst och konsthantverk,  som kallades Paradisets trädgård. Denna bild kommer från den:
 
Naturligtvis kunde vi inte heller låta bli att titta in i några av de små, fina affärerna som finns i Sigtuna.
Detta sarigarn måste bara få följa med mig hem:-))
Och det har redan kommit till användning! Det är inte alltid det sker så på direkten minsann:-))
 
I fredags blev det så en tur till Mossby Quilt utanför Kumla. En härligt ställe i en gammal skola, med så rymliga och luftiga rum. De kommer för första gången att delta i Quiltköping nästa helg.
Montern blir säkerligen fin! De hade provbyggt den på sin "glasade veranda".
Det fanns en del tyger som jag klappade lite extra på.  Men jag stålsatte mig, inget följde med hem därifrån.:-)) Bör nog sy upp en del här hemma först.....
 
De saker som sytts på senaste tiden har ju inte krävt så stora tygbitar, desto mer av pärlor och liknande.
Vet inte vad det är för sorts blomma, som nu slagit ut i min blomlåda:-))
Det har blivit ytterligare några, men de får ni se senare!
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer:

Mia sa...

Du har hunnit med en hel del i sommar, kul att du visar.

annicka sa...

Oj två utflykter till på kort tid. Du har flyt nu! Sigtuna är ju en fin liten stad som jag besöker allt för sällan. Utställningarna verkade väldigt fina
Blomman i din blomlåda påminner om andra blommor jag sett nånstans var var det månntro, fniss - en rosa bl.a.och en lila och en vit och en blå .......