lördag 22 december 2012

Ormhassel

För ett tag sedan fick jag en fråga, om hur jag använder ormhassel. 
Frågan ställdes med anledning av att jag berättat, att jag pulsat mig fram i den djupa snön för att kunna klippa av några grenar. Då var det ännu mer snö än på bilden, men som ni kanske ser så kommer det mer......
Då var den primära anledningen, att jag tänkt använda några grenar ihop med en orkide, som skulle ges bort. Men jag tog in lite mer än vad jag just då behövde. Och det har jag nu använt till lite annat....
 
Dels som lite stöd för en amaryllis, men också ihop med några hyacinter.
 
Första gången jag använde en ormhasselgren, då använde jag den så här ihop med värmeljus.
 
Och då hade vi ännu ingen egen buske i trädgården. Då insåg jag också, så bra det vore att ha en egen i trädgården för att slippa köpa i fortsättningen.....
 
Vid ett annat tillfälle använde jag den så här
 Är det någon av er som läser detta, som också brukar använda ormhassel till något? Berätta gärna i så fall! Dags att ta in granen.....

2 kommentarer:

Gudrun sa...

Just som som du gör jag också. Har flera
krulliga grenar hängande året om inne med lite olika saker i.Prismor, zinkhjärtan osv.Visst är dom fina i blomsterarrangemang och som stöd.
Läcker bonad du har vid spegeln:-))Med änglar,oh så fint.
Kram Gudrun

Dollandesign sa...

Till höger i bild på det sista fotot Du visar ser jag en fantastiskt fin julbonad med flera olika änglar på. Den är mycket stämmningsfull och pryder sin plats.

Dollandesign