lördag 5 januari 2013

Bildutrymme

Får väl göra som du Lizzan, sluta med Explorer:-))
(Hade ju svårt med bildöverföringen i förra inlägget).

Kanske bra med ett inlägg här, så jag själv hittar informationen nästa gång jag funderar:-))

Angående bilder och bildutrymme på bloggen så sökte jag lite nu på morgonen. Hittade bl.a några länkar som skriver lite om detta, och hur man kan hantera bilderna för att spara på sitt utrymme.
Tydligen hänger Picasa webalbum ihop med Blogger, samma bildkonto används. För närvarande är gratisutrymmet 5GB.   Rörigt det här:-)) 5000 MB = 5GB
Längst ner på sitt Picasawebalbum kan man se hur stort utrymme man använt.

Länkarna jag tyckte var "lite matnyttiga" var dessa
http://fixa-din.blogspot.se/2012/06/mer-gratis-bildutrymme-gor-sa-har.html 

http://evaiaten.blogspot.se/2011/04/bildplats-pa-bloggerpicasa-webbalbum.html

 

6 kommentarer:

Gunilla.B sa...

Tack för att du har forskat!
Kram

Gudrun sa...

Tack för att du ger oss information.
Nu har det klarnat betydligt:-))
Kram Gudrun

Unknown sa...

Hej Katarina! Vad snällt att länka till mig. Om du har några funderingar så fråga gärna.
Vad fina saker du syr! Jag tycker också om att sy och har gjort en del förkläden, draperier och överkast, men nu är det ett tag sedan. Önskar att dygnet vore 48 timmar...
Ett riktigt fint år önskar jag dig på alla sätt och vis!
☼☼☼

Lizzan sa...

Det gör du rätt i tycker jag :)
Kram Lizzan

annicka sa...

Skönt att du hjälper mig att tänka på saker som jag inte ens tänkt att jag ska tänka på! Så mycket det för med sig attha en blogg...

Gunilla K sa...

Tack för infon. Nu kan jag fortsätta att lägga upp bilder. När jag skulle lägga upp i november, så gick det inte för det var fullt. Men de har tydligen ökat på så att man kan lägga in fler bilder.
Tack än en gång!
kram Gunilla