lördag 9 februari 2013

Broderar och stickar.....

gör jag bl.a. under väntan på symaskinen.

Mitt stjälkstygnsprov har legat klart ett tag, och snart är även korallstygnet färdigbroderat. Sen återstår några till för att jag ska ha kommit ikapp.
Om man skulle vilja veta mer om stygnen så får man titta på Stygnbloggen.
När jag inte broderar så händer det att det blir lite stickat. Håller på att maska av en sjal med I cord, vilket tar tid, men jag tycker det ser lovande ut.
Har hunnit lite längre, sen jag tog detta kort.
 
Idag har jag ägnat mig lite mer åt en klädkammare. Det går trögt....:-)) Kom dock på ett litet syprojekt, inget roligt direkt, men det lär gå ganska fort. I klädkammaren finns en hög ställning med lådor (Elfa), inte så snygga precis, men väldigt praktiska.
När man skjuter in lådorna, är det lätt att skjuta in dem lite för långt, vilket ger märken på väggen. Bäst att fixa något, som förhoppningsvis förhindrar det, innan väggen målas.

3 kommentarer:

annicka sa...

Det är inte så dumt att kunna ta fram både broderi o stickning när symaskinen strejkar. Aldrig sysslolös! Allt blir så fint o välarbetat i dina händer

Kikki Ragnarsson sa...

Så trist att din maskin måste lämnas in - din frihandskviltningen såg ju så fin ut. Hoppas du snart får den tillbaka och kan fortsätta.

Gudrun sa...

Håller med Annicka. Det finns vissa fördelar, även om jag inte skulle vilja hamna där:-))
Fint broderi---som alltid från dig.
Tycker stjälkstygn är lite svårt att få fint, men det är väl övning som krävs.
Trevlig söndag.

Kram Gudrun