söndag 17 februari 2013

Söndag

Fast någon riktig vilodag är det väl inte precis här. Men det blir pauser i målandet, spacklandet och slipandet.
Med allt innehåll från klädkammaren i vardagsrummet, vill man ju gärna ha det fort avklarat. Men det finns ju torktider att ta hänsyn till, och då kan man ju passa på att vila vid datorn:-))

Fredagen tillbringades på syfestivalen med goda vänner.  Inte en endaste tygbit eller tråd inhandlades. Men helt utan inköp blev jag inte ändå:-))
Passade också på att testa ett par olika symaskiner. Men har inte kommit fram till något definitivt ännu. Har inget hört ännu, om min inlämnade symaskin......

Ett stygn har provats lite mer, nämligen korallstygn. Ett jätteroligt och variationsbart stygn!
Blir någon intresserad av mer detaljer kring detta stygn, så finns lite mer att läsa här.
 
Dags att kolla om det går att återuppta lite målning......
 

5 kommentarer:

Gudrun sa...

Jag måste le---bilden du visar från klädkammaren.Tycker det är såna bilder jag ser från min Birgitta. Så fint ni kommer att få båda.

Stygnet skall jag titta på närmre i morgon.
Kram Gudrun

Gunilla sa...

Tänk att jag missade Dig i fredags! Synd!
kram

Lizzan sa...

Vad det målas och pysslas runt om i stugorna, kul!! Men visst är det träligt att man måste vänta under dessa torktider...ogillar väntan ;)
Kram Lizzan

annicka sa...

Beundrar dig som tar tag i målande och skrapande!!!

2ne sa...

Kreativ liten sak du har laget her :-)