onsdag 1 maj 2013

Lite mer från Växbo Lin......

utlovade jag i förra inlägget.

Sedan vi var där 2010, hade de nu flyttat affärsdelen, och jag tror även att den var större än då. Ljusa härliga lokaler med mycket som frestar och lockar....
härliga strukturer och fantastiska färger.
De har nu bl.a. en serie som inte ska behöva manglas, Våga.
 
Här tror jag fler än jag skulle kunna tänka sig att inta en måltid:-))
Duken är ur serien Våga.
 
Nu fanns även en del kläder, det tror jag inte fanns tidigare.
 
Man kunde också gå runt och titta i väveriet. Lugnt och tyst var det där, eftersom vi var där en lördag.
Eftersom lin mår bra av fukt, så kom det emellanåt fina "duschar" med vatten uppe vid taket.
Dammigt blir det, nästan värre än i symaskinerna, eller hur?:-))
För övrigt var det annars väldigt rent och fint i väveriet.
 
Härligt vårväder har vi här idag. Det har blivit både en gårunda med "RunKeeper" och efter det lite röjt i rabatt och räfsad gräsmatta på framsidan.
Och under "rundan" såg jag både vitsippor och scilla.
Så nu känns det verkligen att våren är på gång!
Hoppas att ni har lika härligt väder där ni befinner er!

4 kommentarer:

Gudrun sa...

Vilket härligt ställe att besöka.
Linkläderna hade varit kul att se.
Solen lyser, men jag tycker vinden är kall ännu.
kram

annemarlen sa...

En trevlig utflykt. Blir till att lägga på listan för resmål :)
Linnekläder är snyggt.

Skönt med vårvärme, här pågår trädgårdsarbete,
ha det gott, kram

annicka sa...

Solen skiner från klarblå himmel, isande västan vind. Men altanen är nu iordninggjord för kommande uteliv. Växbo lin verkar fint. Tack för rundvandringen

Skaparglädje sa...

Var där för några år sedan! Jätte fint utflyktsmål. Måste dit igen vid tillfälle! Fina bilder du visar.
Hälsar!
Louise
www.skapargladjegammaltnygg.blogspot.com