tisdag 8 oktober 2013

Färg är härligt! 
Både ute som nu i naturen, och under symaskinsnålen.

Förbereder lite sömnad inför en kommande syhelg. Vissa saker känns dock bäst att ha fixat på hemmaplan. Som t.ex denna del.
Har behövt  ändra och rita om lite vartefter sömnaden gått framåt. 
Här har jag låtit mig inspireras av det som kallas New York Beauties. En teknik jag länge tänkt sy något i. Köpte en del batiktyger till det i New York 2008, men än har jag inte kommit till skott med den tekniken. Däremot har jag börjat "nalla av" tygerna till ett annat projekt....:-))

Funderar på att "hänga på" gruppen, som nu ägnar sig åt att sy Tula Pink`s 100 Modern Quilt Blocks. Har dock inte riktigt bestämt mig ännu......
Ska jag då kanske fortsätta "nalla av" andra tyger, som egentligen var avsedda till andra tekniker..... Det finns en del av dessa tyger, så det kanske rent av räcker till flera projekt?:-))

Vad har hänt? Så många projekt som nu pågår samtidigt, eller planeras brukar jag inte vilja ha.....

8 kommentarer:

Gunilla sa...

Ha! Välkommen i klubben, kul att Du också blir litet smittad av att ha flera projekt på gång samtidigt :-) Vad kommer det att bli av den halva New York-Beautyn?
kram

Catarina C sa...

Ja, ibland blir det mycket, men om man har en del halvfärdigt eller mindre, så vad gör det, huvudsaker att det är roligt. Nalla du av tygerna, du kan köpa nya sen! Kram

annicka sa...

Finfint med färger! Dessutom lite annorlunda än vad du brukar ha eller?? Men vad ska det bli - du är allt lite lurig du som bara ger oss ledtrådar

Mia sa...

Så läckert du sytt, är nyfiken på fortsättningen.

Annika sa...

Det ser intressant ut. Ska bli kul att se projektet färdigt. Kram Annika

Kikki Ragnarsson sa...

Spännande och kul med mycket färg :)Ska bli kul att se vad det ska bli i slutändan. Skulle så gärna vilja komma igång med syendet igen, men orken är fortfarande dålig.

Anonym sa...

Så läckert det blir och lite annorlunda färger mot vad du brukar sy i ;-) Altanen blev fin den med. Kram Anneli

Gudrun sa...

Lustigt.Har också tänkt på New York Beauty det sista. Din är ju så läcker.
Undrar vad detta skall resultera i:-))
Kram Gudrun