onsdag 27 november 2013

Ett långtidsprojekt....

började jag på för ett tag sen. Upptäckte ju i somras att det var väldigt kul och praktiskt, att ha lite handsömnad på gång. 
Men helt lätt är det ju inte att ständigt hitta på en massa småsaker att använda det till.
Lika bra att nu satsa på ett litet större projekt på en gång, så det räcker ett tag:-))
Har visat block 1 lite innan det var klart. Så här blev det färdigt.
Eftersom det är en hel del bitar som kommer att behövas till detta täcke, så köpte jag mallar att skära efter. Till sommarens småprojekt gjorde jag egna av mallplast.
5 olika är det att hålla reda på.
När jag skär så använder jag en snurrbricka från IKEA som jag lägger en skärmatta på. Det fungerar riktigt bra. Tidigare skar jag med en 28 mm:s kniv, vilket inte var helt optimalt. Har nu "investerat" i en 18 mm:s, vilket gör det betydligt smidigare.
Upptäckte när jag börjat sy ihop block nr 2, att jag tydligen inte hann skära klart allt till det, innan vi åkte iväg till Barcelona. Så nu har jag både block 2 och 3  påbörjade.....
Och nu är också de saknade delarna tillskurna.
Så här ser block 2 ut så här långt. 
Och i påsarna finns resterande delar sorterade.  

4 kommentarer:

Gunilla sa...

Så fint det blir och vackra färger!
kram

annicka sa...

Det passar dig riktigt bra att sy projekt som de du beskriver. Det behövs ett organiserat huvud till det ;-))Jag tänker att det är ett måste att ha ordning och reda samt tycka om att konstruera. fint jobb du skaffat dig

Birgitta i Gävle sa...

Så fint det blir. Ordning och reda har du också, till skillnad mot mig :-)

Gudrun sa...

Oh, så vackert!
Efter jul skall jag ta tag i handsömnad igen.
kram Gudrun