lördag 10 maj 2014

Arbete pågår......
inget färdigt att visa dock. Varvar mellan att kvilta......
det ta tid, än så länge blir det bara "stenar" el. kanske "bubblor" på de grå bakgrunderna. 11 av den här typen är kviltade, 9 återstår. Finns andra block med lila mönster, av dessa är 9 kviltade och 2 återstår. Sen är det "bara" allt det grå i kanterna kvar + något i de gula och lila stjärnorna och sen bårderna. Men det går framåt igen! Och igår nästan halverade jag tidsåtgången för ett block, och det blev 3 gjorda!

Och att handsy på kvällarna vid tv:n. Ikväll är det ju "mellofinal" och då blir kanske den här klar.
                                      
 Kanske hinner jag dessutom sy ihop den med de tidigare, eller kanske börja på nästa.....

7 kommentarer:

Gunilla sa...

Så söta små "kullerstenar" Du kviltat. Spännande att få se fortsättningen!
kram

Mia sa...

Dina bubblor blir så fina. Jag ska fixa ett handbroderi inför kvällens mello, annars har jag läst ifatt tidningar och klippt ut recept i tv-soffan. Tror aldrig jag hinner laga alla dessa maträtter jag spar ;-)

Kerstin sa...

Vilken härlig kviltning! Blir superfint!
Kram Kerstin

Gudrun sa...

Så vackert detta blir!
God fortsättning.
Kram Gudrun

Birgitta i Gävle sa...

Så vacker kviltningen blir. Jag ser fram med spänning mot att få se den helt färdiga kvilten.

Viveka sa...

Så fina dina bubblor blev, ser fram emot att se den färdiga kvilten.

annicka sa...

Så fint det blir men du vilken tid det tar!Kul att du tagit tid, det kan vara bra att veta. Det går ju inte ens att värdera i pengar. Vilka enorma klenoder det blir dina quiltar.
Väntar med spänning på att få se resultaten.