torsdag 15 maj 2014

Paus i kviltandet.
Maskinen väntar på lite justering hos reparatören. Men så skönt att höra, att det finns en anledning till felet, och att det ska justeras. Den tidigare maskinen (annat fabrikat) fanns det ju aldrig något fel på enl. reparatören, trots att den inte höll samma trådspänning någon längre tid.

Nu var det ju inte detta dagens inlägg skulle handla om, utan lite uppdatering av mitt handsömnadsprojekt. Har visst glömt att visa hur det har vuxit:-))
Dessa "hjul" har jag sytt sen senast. (Och ett av dem hade jag t.o.m glömt att fota innan det blev hopsytt med de andra.)

                          Och idag ser det ut så här, när de även sytts ihop med de tidigare. Och idag blev det ju uppehåll i regnandet, så det gick att fota ute på gräsmattan:-))

6 kommentarer:

Gudrun sa...

Detta blir ett fantastiskt täcke och en ögonfröjd.
Min maskin skall nu in på service,tror jag väntar några veckor:-))
Kram Gudrun

Catarina C sa...

Dina "hjul" ser jättefina ut! Kram

snigglar@gmail.com sa...

A big mosaik, it looks that good

Anonym sa...

Jättekul att hitta en quiltare till som syr dessa hjul! Jag har inte kommit så långt än, men jag tycker det är ett roligt mönster att sy :)
Gun A
rutigt.wordpress.com

Mia sa...

Vilket fantastiskt jobb! Det kommer att bli så fint!
Sån otur du har med maskinen, men så bra att felet kan åtgärdas.

Kerstin sa...

Vilket arbete!! Underbart! Kommer att bli superfint när det är klart!
Kram Kerstin