måndag 16 juni 2014

Så mycket sytt har det inte blivit den senaste tiden.....
och nästan en månad sedan jag gjorde ett inlägg här på bloggen. 
Tror det ska kunna bli lite mer sömnad framöver nu.....

En till stjärnkudde har det i alla fall hunnit bli. Och den hamnar i samma soffa som den förra.
Den förra kudden blev jag inspirerad av Gudrun att sy. Den här gången hade jag börjat sy denna, innan jag fick se Gudruns variant. Men kviltningen och förstygnen i den blå stjärnan är min egen idé:-))
Det här får bli mitt junibidrag i Majas scrapstjärneutmaning. Men än har jag inte hittat sidan att länka till..... 
Tillägg:Nu bör det fungera att "klicka på"  "Majas osv". Att jag inte hittade rätt, beror på att sidan inte ser riktigt ut som den ska på min dator (fast på min ipad är den rätt). Hoppas det är något tillfälligt, och att det rättar till sig.  

Idag har jag  fortsatt att kvilta mitt stora täcke. Hade visst lite för bråttom ett tag, och märkte inte att det blev lite extra tjockt ett tag:-)) 
Nu är det bortsprättat och omsytt.....

9 kommentarer:

Catarina C sa...

Mycket trevlig kudde i härliga färger och snygg kviltning! Kram

annicka sa...

Sy o sprätta upp är sömmerskans lott ;-)

Kudden blev ju allatiders!

Gunilla sa...

Även den kudden blev lyckad. Intet annat att vänta från Dig!
kram

Gudrun sa...

Även denna kudde är så fin och kul med olika detaljer på samma projekt. Den bortsprättningen kan ju inte ha gått på en kvart,då stygnen är ganska små.
Kram Gudrun

Maja sa...

Snyggt och smakfullt!
Tack för att Du syr "Scrappiga stjärnor"!
Kram//Maja

Kerstin sa...

Ännu en underbar kudde du gjort! Så snygg!
Kram Kerstin

Birgitta i Gävle sa...

Vilken fin kudde du har sytt.

Så trist det är när man "lyckas" göra så fel. Tur att vi har en god vän i herr Sprätt.

Dollandesign sa...

Det var effektfullt, så som Du kviltat runt Din stjärna, tycker jag.

Dollandesign

Mia sa...

Ännu en fin kudde. Tråkigt att behöva använda sprätten.