tisdag 8 juli 2014

Mycket sytt blir det inte.....
för närvarande i syrummet i denna värme. Däremot en del handsömnad varvat med broderi i skuggan, sakta gungandes i hammocken. Och med något sommarprogram i öronen. Men först sedan jag gjort lite nytta bland buskarna - beskärning och gallring står på agendan. Det straffar sig att ha slarvat med sådant under flera år..... 
När jag klippte bort vissna rosor häromdagen upptäckte jag en lite lustig sak. Svårt att välja mellan att vara blad eller blomma tydligen.....
Ser ni bladet i mitten med rosa kanter? Växten är en klematis Aljunushka. 

Broderiet jag håller på med är tänkt att användas ihop med lite lapptäckstyger. Om det är genomförbart visar sig väl först senare....... Så det enda ni får se av det så här långt är denna närbild.
Upptäckte att jag hade lite dåligt med en del färger av vanligt DMC moulinegarn. Vilken tur att man då kan skicka iväg en beställning via "nätet"! Snabbt gick det, beställde i lördags em, från Broderishoppen, och idag kom det med posten. 
Så nu har jag en sysselsättning till i hammocken, att linda upp garnerna på bobiner.
Gick in en stund för det började mullra lite långt borta, men det blev tydligen inget mer av det, för nu har slutat. Och något regn fick vi inte den här gången, fast vi skulle behövt det!

Så nu får det väl bli hammocken ett tag till då, och ta hand om mina nya garner. Ha det så gott, när vi nu fått hit sommaren igen!

1 kommentar:

Gudrun sa...

Låter så härligt med stilla gungande i hammocken och att jobba med de vackra broderigarnerna. Spännande det där du visar upp lite grand,lycka till!°
Här är 30 grader nu och jag tycker det räcker,tur att det fläktar lite.

Ha det så gott.
Kram Gudrun