tisdag 10 mars 2015

Nu dröjer det nog inte så länge....
innan vi kan lägga på nya överkastet. Men så länge sedan det var jag bloggade.....

Det blev några veckors nästan 1 månads, uppehåll i både sömnad och bloggande, medan jag höll på med garderobsbytet. Och riktigt klart är det inte ännu. Dörrarna dröjer någon/några veckor till.
Så roligt att hinna sitta vid symaskinen lite igen!
Gruvade mig lite för att börja med sprundet. Hade åstadkommit några spretande tygbitar, eftersom jag sydde på några extra remsor vid öppningen (efter kviltningen), för att det skulle hänga snyggare i hörnen. Men det löste sig på ett bra sätt tycker jag. Som tur var fanns det lite grå rester att ta till också:-))

Även kantremsorna har jag behövt skarva, eftersom det lila/gröna tyget inte räckte till dubbelvikta remsor. Men på detta sätt så räcker det. Knappt 2 långa sidor att handsy återstår..........
Undrar vad som först blir klart, täcket eller garderoberna?:-))

5 kommentarer:

Gunilla sa...

Självklart täcket!!! Jag är så nyfiken på hörnen ...
kram

annicka sa...

Åh jag tror tvärtemot Gunilla, garderobsdörrarna kommer först.... Men å andra sidan kanske jag läste inlägget slarvigt vet ju inte hur lite/ mycket som Du har kvar att sy
Snyggt blir det iafllafall!

Catarina C sa...

Eftersom du har kunnat sätta igång igen med ditt överkast, kommer det att blir klart först. Ska bli kul att se det färdigt!

Kram

Eva sa...

Så fint det ser ut Katarina, ser fram emot att se slutresultatet av ditt täcke.
Kram Eva

Mia sa...

Det blir så bra! Både med nya garderober och nytt överkast.