söndag 3 januari 2016

En liten summering....
av vad som syddes förra året. Men först en bild på "gästen" i vår trädgård, som barnbarnen lyckades få ihop snö till på nyårsdagen.
Mycket snö har vi inte, men det har blivit lite kallare igen. Tittade nyss på termometern och den visade -9,7 grader. Så "gubben" kanske blir kvar ett tag......
Men det skulle väl handla om vad som sytts..... så mycket är det väl inte, men några täcken har det i alla fall blivit. Några av dem har tagit tid på sig:-)) Med nytt överkast så behövdes ju också nya väggfack samt "pölkuddar" till sängarna.
Lite nytt påbörjades också....
                  Några födelsedags- och julkort blev det förstås också.
 2015 var också året som jag äntligen "kom till skott" med att sy en stygnbok dvs. testa alla sömmarna på symaskinen. Ett halsband blev det också av några broderade tygpärlor, knappar och ett örhänge. 
    
                  Ett antal "förvaringar", necessärer o.likn. blev det också.

       Mycket stickat blev det inte, bara 2 par sockar, som inte finns på bild.

Är med i en syjunta där vi numera är 4 st. Mot slutet av 2014 började vi att sy korsstygn på 4 tygstycken, som vi låter "vandra" mellan oss. Här under syns de 9 motiv som jag hitintills har broderat. (Nr 1 syddes 2014). Det finns nu ett motiv till, men det har inte vännerna i syjuntan sett ännu......
                    Nu höll jag så när på att glömma att jag också sydde en ask.
Nu är nog det mesta med......

2 kommentarer:

annemarlen sa...

Hejsan,
visst var det tur att det kom lite snö så gubben kunde komma fram :)
Du tycker du sytt lite... jag tycker du sytt mycket! Och i fina färger och välarbetat som vanligt. Det är skoj att sammanställa årets produktion, det alltid en hel del, mycket mer än man tror.
Önskar dej ett gott nytt syår. God fortsättning, kram!

Annika sa...

Ett fantastiskt syår tycker jag det ser ut som. Och så fina saker du har gjort. Kram Annika