lördag 30 april 2016

Nyttig lärdom....
fick jag mig till livs på trädgårdsmässan förra lördagen.
På min sekatör (Fiskars) hade fjädern slutat fungera. Liksom på min favoritsax.
Trodde att fjädrarna var utslitna.Försäljaren i Fiskars monter trodde i stället, att det kanske hade fastnat en barkbit el. likn. mellan bladen. Så jag fick rådet att skruva isär den. Något skräp satt det inte där. Men det räckte att torka av ytorna med lite olja, så är sekatören, och saxen som nya igen!:-)) Kanske någon annan som kan ha nytta av det tipset.

5 till block har blivit klara till kvilten "The Circle Game".

Ytterligare ett är på gång. Totalt är det 16 block i kvilten, men osäkert om jag kommer att sy dem alla. Den blir ganska stor även med 12......

Önskar er alla en trevlig Valborg! 
Än så länge är vädret riktigt fint här.....


4 kommentarer:

Kerstin sa...

Tack för tipset.
Vilka superfina block! Spännande att få se hur det blir sen.
Och du vilka fina stövlar du har. :)
Trevlig Valborg till dig med!
Kram Kerstin

Gudrun sa...

Maken var så bra på att underhålla sekatörerna,får se om jag vågar ta efter ditt tips:-)).
Underbara block du syr.
Kram

annicka sa...

Bra tips om att skruva isär sekatören o olja lite! Det få det bli när andan faller på 😀

Lappeklipp sa...

Spännande block du har på gång där, jag ser fram emot bilder på den färdiga quilten sen!