tisdag 27 september 2016

Sommarens första utställning
För att ni inte ska tro att jag helt försvunnit från verkligheten och bloggandet, får jag väl ta och blogga lite om några textila utställningar jag tagit del av under sommaren.
För sy blir det dåligt med tid till för närvarande, trädgården tar det mesta av min tid.....
Den första utställningen var "Jordnära" i Surte, som pågick under juni-augusti. Och jag lyckades ta mig dit under den sista veckan.....
Och även om det var ett tag sen, så tycker jag den kan passa bra nu eftersom den hålls samman av de höstliga färgerna.
 Tyvärr saknar jag namnen på vem som skapat vad. Men kanske någon vet, eller har sett det någon annanstans?
                                      En fin utställning i många olika tekniker.
Skriver inte om varje enskilt bidrag, utan jag hoppas att ni kan ha lite glädje av att titta på bilderna.Trots att de inte håller allra bästa kvalitet, och är fotade lite snett ibland.....
Ni vet väl vid det här laget att det går att klicka på bilden för att se den lite större, om man skulle vilja det?




 Ett roligt bidrag var den snyggt omklädda Art Deco fåtöljen och pallen, som skulle säljas till högstbjudande.
Som jag skrev inledningsvis, blir det inte mycket sytt. Men det händer att det blir lite handsömnad emellanåt.....
Då blir det lite kuber, och en och annan lite färgstarkare stjärna. Har väl lite svårt att enbart hålla mig till de mer jordnära färgerna.-))

4 kommentarer:

Gudrun sa...

Så fint att du fick chans att se utställningen som bjuder på mycket vackert i hösttoner. Möblerna var ju riktigt läckra.
Nu är höstväder på gång och du kanske får sytt mer.
Är träden färdigbeskurna??:-))
Kram Gudrun

Catarina C sa...

Så många vackra kviltar du fick se på utställningen och kul med fåtöljen och pallen! Det är bra att ha lite handsömnad att ta till! Kram Catarina

annicka sa...

Fina quiltar du har fångat på bild! Kul att komma iväg på utställningar i vårt avlånga land. Handsömnadsprojektet framskrider ... 👍

Annika sa...

Så vackra quiltar gjorda i "mina färger". Kram Annika