fredag 9 december 2016

Cirkulerande broderi.
I syjuntan låter vi ett pågående broderi (korsstygn) cirkulera mellan oss 4. Tror vi började i slutet av 2014, om bildernas datum i datorn stämmer. Nu när vi träffades i veckan passade jag på att fota de 3, som inte har varit hos mig på ett tag. Ljuset var inte så bra, så ni får ursäkta att färgerna inte riktigt stämmer överens med verkligheten. Och det ser ut som om någon spillt kaffe på vissa ställen, men bilden "ljuger":-))
Den här ovanför ska nu jag brodera något på tills i januari, när vi träffas nästa gång.
Vi syr på vit aidaväv, även om det kanske inte ser så ut.
Från början fyllde vi inte i bakgrunden, men det har vi börjat göra alltmer för ett tag sen.
                            Den här under fotade jag hemma i lite bättre ljus. 
För skoj skull samlade jag alla motiv jag sytt på en bild, med turordningen utsatt.
Många motiv har vi hittat på "nätet". Men lite svårt kan det vara att hitta motiv som inte är alltför stora. 

6 kommentarer:

Viveka sa...

Det ser jätteroligt ut . De blir ju jättefina.

Annika sa...

Vilken trevlig idé. Kram Annika

Gudrun sa...

Fina och annorlunda:-))
Talade just i veckan med en dam där de syr fritt broderi i en grupp o skickar vidare,som ni gör.
Kram Gudrun

Unknown sa...

Så imponerat !!! Många känslor och minne har väckts från min barndom och lite senare i livet för jag har verkligen sytt mycket korsstyng.
Alla är så vackra!!! Tack för att du visade.

Kerstin sa...

Vilka fina broderier ni gör. Underbara! Och så kul att ha sen när de är färdiga!
Kram Kerstin

annicka sa...

Det var många små korstygnsbilder! En modern märktavla! 👍