måndag 5 december 2016

Kurs och syträff.
Helgen som gick tillbringade jag på Mossby Quiltshop med kurs en dag, och resten av tiden sydde vi på egna projekt. Torsdagen (sen em och kväll) ägnade jag åt att kvilta lite, samt att skära lite bitar till fredagens kurs.
Fredagen ägnade jag mig helt åt restsömnad, fortsatte även efter det att kursen avslutats. Vi fick många förslag av Charlott, och valde individuellt vad vi ville sy.
En del block sydde jag i lite andra storlekar än vad Charlott gjort, eftersom jag hade en del gamla smalare remsor.

Hade en hel del uppskurna remsor kvar efter att jag sydde detta väggtäcke.
Därför blev det en del "höst-block". Tror att det kommer att bli ett "hösttäcke" så småningom. Men det finns lite annat att färdigställa först.......

Många fina täcken och toppar fanns det att inspireras av......



Lördagen och några timmar på söndagen ägnade jag tiden åt gamla jeansrester. 
Behöver ett nytt skydd till tv-soffan. Det gamla börjar bli väl slitet.
Nu skulle jag bara vilja sy mest hela dagarna. Men det får väl lov att bli lite förberedelser inför julen också......

5 kommentarer:

Gudrun sa...

Vilken härlig inspiration du bjuder på!!Efter jul skall jag sätta igång att sy av småbitar tyg igen. Jeansskyddet kommer att bli läckert!!Ja, man skall inte slänga tyger:-))
Kram Gudrun

elis abet sa...

Kul att se. Fina saker. Känner igen lite. Vissa saker lika, när jag var där.
Hälsn ELisabet i Järfälla

Annika sa...

Så trevliga block du testat. Jeansskyddet kommer att bli jättefint. Kram Annika

Catarina C sa...

Vilken härlig helg du har haft och vilken inspiration du måste ha fått där. Ditt jeansskydd kommer att bli jättefint!
Kram Catarina

annicka sa...

Så bra du fångade in kursen! Den var bra tycker jag och väldigt nyttig.