måndag 31 juli 2017

Det händer inte så mycket.....
i syrummet nu under sommaren. Därför blir det också glest mellan inläggen......

Men under juni fick symaskinen arbeta något lite en dag, sydde ihop ett bakgrundsstycke till det som skulle bli 2 kort. Sedan arbetade jag vidare för hand på lite olika sätt med dem.
Det blir gärna lite blominspirerat på kort under sommaren har jag märkt:-))

Handsömnad har det blivit lite till och från, när jag hunnit tänka till lite..... och haft tid att välja bland tygerna. Har märkt att jag behöver långa pass med detta, för att komma "in i arbetet" och välja färger/tyg. Och medan jag jobbar med detta, så blir det väldigt rörigt i syrummet. Så jag får passa på i perioder när det inte behövs som sovrum.

Först igår kom jag igång med att testa en ny linjal (mini quick curve ruler) som jag köpte i våras. Grävde lite bland "skräptygerna" för att komma underfund med hur linjalen skulle användas.
Först testade jag med storleken enligt beskrivningen.
Sedan fortsatte jag med lite mindre kvadrater, men fler, av sånt som redan var tillskuret någon gång för mycket länge sedan:-))
Det gav mersmak! Det kommer säkerligen att bli något, åtminstone lite mindre arbete med denna linjal. Men först ska jag tänka till lite på andra påbörjade arbeten..... En topp behöver bårder, en annan topp behöver en baksida, förmodligen en "Smålands" sådan.

4 kommentarer:

Annika sa...

Fantastiska kort. Kram Annika


Kerstin sa...

Härliga kort du sytt! Spännande handarbete du håller på med. Och linjalen verkar kul och intressant. Kram Kerstin

Gudrun sa...

Så underbart vackra kort. Har också köpt linjalen,men ej provat den. Så jag följer med spänning ditt arbete:-))

annicka sa...

Så sommarljuva kort du sydde till födelsedgasbarnen i Juni o juli kanske? Det blir så fint med den mjuka gröna bakgrunden till de färgstarka Blommorna.
Ja att få till fina färgkombinationer är svårt och tar tid! Men du har ju bra plats att jobba på eller hur? 😀