onsdag 20 september 2017

En till.....
"bionic gear bag" har det blivit. Den tidigare sydde jag för ca 2,5 år sedan. 
Denna gång förstorade jag mönstret både på bredden och höjden. 
             Inte så lätt att se skillnad på bredden kanske, men det skiljer ca 3 cm.
                               Så nu ryms även den stora Fiskarssaxen.
Den var lika rolig att sy denna gång, så vem vet, det kanske blir ytterligare någon sydd så småningom. Än så länge har det inte blivit någon nålbok eller annat tillbehör sytt till den, det kanske kommer......
De flesta tygerna hade jag redan hemma, men något bra gulaktigt saknade jag.
Så lägligt att det då var ett Quiltrally för ett tag sen. För på MossbyQuilt fick jag välja ett bonustyg. Råkade då välja den gula biten, utan att ha "bionicen" i tankarna:-)) Och den visade sig vara perfekt till detta när jag kom hem!
Apropå MossbyQuilt, så smakade fikat extra bra i omgivningen av kviltar och alla härliga pelargoner! 

Dags att fortsätta sy på nästa lilla förvaring, som nu bara saknar en del handsömnad. 

7 kommentarer:

Gudrun sa...

Verkar vara en jättepraktisk förvaring som rymmer mycket.Sånt är kul att sy.Bra när man kan anpassa mått efter behov.
kram Gudrun

Unknown sa...

Så fin, bra med lite större storlek. Och ett passande tyg för sysaker! :-)
// Sonja

elis abet sa...

Snygg och praktisk. Visst är den kul att sy. H. Elisabet i Järfälla

Catarina C sa...

Snygga bägge två och bra att man kan göra den så pass stor så den passar för ens behov! Kram Catarina

annicka sa...

Så fiffigt av sig att förstora den, det behövs när det ska vara mycket iden 😀 Sån tur du hade med det gula tyget! Gult hör väl inte till din vanliga stach?

Kerstin sa...

Härliga BGB bag du har sytt!Tycker dem är både bra och praktiska att använda.
Kram Kerstin

sytanten-Gunilla sa...

Vilken bra storlek du sytt, grattis! Båda är fina tycker jag.
kram