söndag 4 mars 2018

Blocksömnad
Började för ett tag sen sy block efter mönstret Gypsy Wife av Jen Kingwell. Tycker det är mycket roligt att sy efter hennes mönster. Även fast jag tycker att täckena ser väldigt röriga ut😁
Gillar att det är olika typer av block, och att de är sammansatta utan de mer traditionella mellanremsorna (sashing). 
                                 Blocken jag sytt hitintills ser ut så här



                    Jag använder mig enbart av tyger som redan finns hemma.
För att hålla lite koll på vilka block jag sytt, lägger jag in dem via Picasa  på en skiss av täcket. Så här ser det ut för närvarande
Få se när fler är sydda, om det känns som att en del behöver sys om😄
Dags att sy ihop ytterligare 2 skurna block.......

7 kommentarer:

Annika sa...

Oj, vilket arbete. Härliga färger. Kram Annika

Giggilina sa...

Oj vilka fina block du har gjort, det blir nog bra till slut kram

Gudrun sa...

Fina block du sytt!vackra färger också. Kram

Catarina C sa...

Ser kul ut med många olika block i olika storlekar och så bra att kunna sätta upp blocken på Pinterest! Kram Catarina




Kerstin sa...

Så härliga block! Skall bli kul att få följa hur din kvilt växer!
Kram Kerstin

sytanten-Gunilla sa...

Det kommer att bli jättefint. Du är så välorganiserad. Jag försökte, när jag sydde min, men gav upp :-)

annicka sa...

Ditt blir förmodligen lugnare 😀 i sin version. jag förstår att du tycker att det är kul att sy dessa block. Lite lagom utmaning!