torsdag 9 augusti 2018

En augustivecka går extra fort.....
när man har barnbarnen hos sig. Det blev inte riktigt en hel vecka, och inte alla var här samtidigt.
Aktiviteterna har avlöst varandra, dock utan bad denna gång.
För några veckor sedan var E och V här ett par dagar också. Då hann vi med att prova på att solfärga.
När nu M och S var här ville gärna M också prova. Tänkte testa fast det var molnigt, men solen tittade fram efter ett tag. Det är M´s tyg överst på bilden här under.
Innan de kom denna gång, passade jag på att testa med några andra färgsorter, och med stenciler. Proverna nere till höger. (Om man klickar på bilden blir den större).
Något vi inte gjort tidigare med barnbarnen var att spela Monopol. Det var otroligt länge sen det spelet var framme 😊 Det var något som föll i god jord, samma spelomgång fortsatte länge med pauser emellan. Och det spelades både ute och inne.
Om man är hos oss på sommaren, så ingår det förstås att promenera till Slagsta kiosken för att äta glass.
När nu E och V kom några dagar igen, så passade vi på att sy lite av det de hade solfärgat.
Har inte tidigare sytt något tillsammans med dem, och jag blev förvånad över hur pass bra de klarade av symaskinen. Detta får vi nog försöka göra fler gånger!
Och vad blev det nu av tygbitarna då?
Jo, var sin fin påse blev det! Den stora påsen fick grönt foder och den mindre fick svart. Och vi anpassade inte storleken till något speciellt, men de passade bra till mobil med tillbehör resp. "plattan". Bara en av dem ville ställa upp på bild😊

5 kommentarer:

Mia sa...

Vilken härlig ålder de är i nu, så trevligt ni verkar ha haft tillsammans.Kreativa tjejer har sytt fina påsar.

annicka sa...

Så bra det blev med olika mönsterformer. kul att testa olika men det blir många tygbitar till slut... så bra med påsar, det har man ju alltid användning för.

Annika sa...

Vilka fina resultat. Roligt att pyssla med barnbarnen. Kram Annika

sytanten-Gunilla sa...

Så mycket trevligt ni hann med att göra. Flickorna följer i mormors fotspår - skicklighet vid symaskinen.
kram

Gudrun sa...

Vilka härliga aktiviteter ni haft dessa dagar.Du är fantastisk på att hitta på saker åt de dina. Påsarna är så läckra och kul att se vila fina mönster det går att göra. Tusen tack för tips angående min blogg och kommentarer. Jag skall se om jag lyckas hitta felet.Skumt,det har ju fungerat innan.
Här skall kokas äppelmos idag också. Fick av grannen äpplen.Tyvärr har jag inga än hos mig,träden är nyplanterade.Tror det är äppelträden jag saknar mest på Hönö.
Ha det så gott.
Kram Gudrun