torsdag 12 oktober 2017

Så roligt det var .....
att sy igen! 
Mindre rolig var dagens promenad, men den gjordes ändå, i hällregn.....
Men nu var det sömnad det skulle handla om.

            En liten "cross body bag", mest av gamla jeans blev det den här gången.
Lite annan färg därtill kan ju muntra upp det lite, och dessutom prickigt.
                                               Var hamnade de tygerna då?   


            Det grönprickiga blev foder, och det gula och rosa blev några fickor.
Något mönster har jag inte använt, utan modellen är inspirerad av en skinnväska jag såg på "nätet".

9 kommentarer:

Unknown sa...

Det tyckte jag om!!! Tänkte att så fort trädgården är klart för vinter ska göra en till mitt barnbarn. Tack för att du visade, kanske jag kan komma med lite frågor om hur du gjorde. Kram

Kerstin sa...

Så härligt läcker den blev! Underbar!
Kram Kerstin

Britt-Inger sa...

Så läckert med jeanstygerna. Gillar den skarpt

annicka sa...

Välarbetad med många sömmar 😀 Snygg!!!

Catarina C sa...

Verkligen trevlig blev din väska i jeanstyg och kul med fickan på ena sidan!

Kram Catarina

Annika sa...

En mycket snygg liten väska. Kram Annika

Gudrun sa...

Oh,så läcker och fiffig med.Kram Gudrun

Giggilina sa...

Härligt älskar jeansprojekt!

Anneli sa...

Fint och praktiskt! Kram