söndag 14 januari 2018

En liten sammanställning....
över vad jag sysslat med under förra året 2017. Tycker det är lite roligt för egen del att se vad jag höll på med under året, man glömmer så lätt☺.
I slutet av 2016 började jag på ett skydd till tv-soffan. Klart i februari. (Ingen vadd och baksida, det är tungt nog ändå).

 Första arbetet för året var korgarna, gympapåsarna var klara i mars. Kassen sydde jag nog under början av hösten.

 I april blev det bättre ordning bland mina rundstickor, sedan det här fodralet blev klart.

 Under vår och höst syddes några necessärer och en lite förstorad variant av Bionic gear bag.

 I augusti fick jag ihop en baksida till ett täcke, vars framsidan jag började på redan i slutet av 2013. Och framsidan har legat klar sedan januari 2014. Nu är det hoplagt, och jag har börjat kvilta så smått......

Under hösten kände jag för att dra fram jeansresterna igen. I oktober blev det en liten axelremsväska och en skräppåse till bilen. I november sydde jag den större väskan, efter Mossbys mönster "sportbag".

 Under hösten-vintern fyller 3 av barnbarnen år. Det fick bli några små börsar och en liten necessär med slant i till dem.

Blocken till kvilten "The Circle Game" av Jen Kingwell, var hopsydda i maj 2016. Sen hamnade den lite "på vänt" medan jag funderade över bården..... Till slut fastnade jag för att följa hennes mönster. Handsömnaden tog lite tid, men i december satt bårderna på plats.

Följande kvilt sydd av Tim Holz tyger inköpta på quiltrallyt i september 2015, blev helt klar i december 2017, lägligt nog i tid till en 40-åring. Framsidan kom jag igång med ganska snart efter inköpet av tygerna. Blocken + mellanremsorna var hopsydda i november 2015. Bården kom på plats under våren 2016. Baksidan syddes ihop under hösten 2016, och då började jag också att kvilta den. Sen blev den liggandes ett tag igen, innan kantremsa och märklapp slutligen kom på plats.

 Som brukligt under året har det också sytts en del födelsedagskort till några vänner, samt några julkort. 

Emellanåt har det också sytts några små korsstygnsbroderier och det stora handsydda projektet har väl också växt lite grand......

Och när jag inte håller på med det textila, så fortsätter jag att gå mina (oftast) dagliga rundor. På ett år så blir det ganska mycket. 2017 blev det 312,06 mil, i mitt fall så blir det ofattbara 4 184 622 steg..... Tur att man inte behöver räkna dem själv😁

8 kommentarer:

Mia sa...

Oj, så mycket du hann med, och alltid lika fint och välsytt.

Kerstin sa...

Härliga projekt du hunnit med under året som gick.
Och en hel del var det.
Ser fram emot att få se vad som händer hos dig under 2018.
Kram Kerstin

Gudrun sa...

Du har sytt så mycket vackert under 2017 och önskar Lycka till med fortsatt syfröjd!!
kram Gudrun

Unknown sa...

Allt är så finn och så många!!! Tyckte väldigt mycket om kortet så fin med blått och silver!!!
Kram

Gunilla sa...

Så mycket fint du sytt. Om jag måste välja ut en favorit - hur svårt är inte det - blir det baksidan!
kram

Annika sa...

Så mycket fint du sytt under fjolåret. Kram Annika

Catarina C sa...

Roligt att se dina alster för 2017, mycket fint har du hunnit med och en stor variation inom vår hobby!

Kram Catarina

annicka sa...

Bra gjort av dig arr samla ihop det su sytt under ett år. Skönt att ha en överblick av det en gjort. Ganska samlad färgskala 👍😀