måndag 22 januari 2018

Har broderat lite
Dels på korsstygnen som vandrar runt i syjuntan. Har glömt att fota det senaste där ser jag..... det var en gran i alla fall. I torsdags bytte vi tygstycken, får komma ihåg att ta en bild när jag fått tillbaks just den biten igen.

Sen letade jag fram ett broderi jag gjorde för flera år sen, en liten provkarta på diverse olika stygn.
Fick för mig att jag skulle brodera ytterligare ett, för att sen försöka använda det på något sätt. Det blev så här.
Här ligger de bredvid varandra för en dryg vecka sedan, när vi hade mindre snö. Och mörkare var det också......
Sedan dess har vi fått mer snö, och emellanåt tittar även solen fram! Som på förmiddagen idag t.ex.!


2 kommentarer:

Kerstin sa...

Vilka läckra broderier i läckra färger!
Vi har också fått lite, lite snö. Ingen älskare av snö så jag hoppas den blir väck nu. :)
Kram
Kerstin

Annika sa...

Härliga broderier. Kram Annika