lördag 17 juni 2017

Apropå träd i förra inlägget......
En dag denna vecka var jag till biblioteket, och där såg jag något som jag inte visste om.
                                 En textil utställning!
Tyvärr så var det ju inte helt lätt att fota i den här miljön. Och ingen "riktig" kamera hade jag med heller......
Det som ställdes ut var det som broderigruppen här i stan skapade förra året till utställningen "Skogen sjunger" i Wij Trädgård sommaren 2016. Sedan var det även utställt här i stan på Retuna i dec 2016. Det missade jag:-))
                      Teknikerna skiftade, tovat, stickat och broderat.
                    2 träd av "klacklappar" och det andra helt broderat med löv. 
 Ett par väldigt fina fågelholkar fanns med också. Det högra hade tydligen fått några "inneboende" också:-))
Vilken tur att jag hade ärende till biblioteket denna vecka! Vet tyvärr inte hur länge utställningen finns kvar.....


3 kommentarer:

annicka sa...

Tänk vad lite man vet om vad som händer i sin egen stad ibland 😀 Klackträdet var väl det Mia broderade?

Gudrun sa...

Vilka läckra saker de ställer ut.Tusen tack för bilderna,de inspirerade.Tror jag skall sy en fågelholk:-))
Kram Gudrun

Catarina C sa...

Det här inlägget har jag missat! Vilka trevliga broderade saker broderigruppen visade upp och tack för bilderna! kram Catarina