torsdag 7 december 2017

Nu är det helt klart.......
När jag tog fram detta på nytt nu i höstas, så trodde jag att det bara var märklappen som saknades. Men kände att jag nog skulle kvilta lite inne i romberna också. Och nu är även det gjort.

Det var under kviltrallyt under hösten 2015 jag "föll" för Tim Holz tygerna hos Maria Bussler. Efter besöket hos henne, for vi vidare till Uppsala och Quiltbiten. Där hade jag tur att hitta de matchande blå och bruna tygerna. Det dröjde inte så länge innan jag kom på hur jag skulle använda mig av tygerna. Anpassade den stora romboiden i mitten efter storleken på fågeln. Det fick bestämma de övrigas storlek.
Resterna av tygerna fick bli baksida. Behövde lite mer blått än vad jag köpt första gången, men som tur var fanns det kvar. Baksidan var klar i november 2016.
Och som synes sitter nu även märklappen på plats (nere i högra hörnet.) Men den vill jag inte visa mer av än så här, av en speciell anledning 😊

6 kommentarer:

Catarina C sa...

Vilken fin quilt du ha sytt och i jättefina färger, verkligen läckert med romboiderna! Baksidan är också superfin!

Kram Catarina

Unknown sa...

Så snygg Katarina både fram och baksidan. Färgerna är superba! Kram

Annika sa...

En underbat quilt. Kram Annika

Gudrun sa...

Ett underbart vackert arbete!!Fina färger också. Kram Gudrun

sytanten-Gunilla sa...

Så läckert det blev av Tim Holz-tygerna!
kram

annicka sa...

Vilken härlig beskrivning av en quilts tillblivelse 👍