torsdag 12 juli 2018

Mycket sytt blir det inte.....
men för några veckor sedan sydde jag en klänning. Bra länge sen det hände 😌
Fanns ett mönster som jag ville testa.
Tyget har legat till sig, inköpt på Jofotex för flera år sedan. Tycker det känns lite japanskt, med sitt krysantemumliknande mönster.
Vet att tyget inte kommer att behålla färgen så bra, en väninna föll nämligen för samma tyg samtidigt. Men hon dröjde inte att sy av sitt 😊 Men lika så gott att använda det för att testa modellen.
Så här blev den då på.....
Så mycket körsbär som i år, har vi nog aldrig haft tidigare! Trädet har vi planterat efter 1984, då vi flyttade hit. Men före 1994, för då började jag föra lite "trädgårdsdagbok". Nu är det dock lite mindre kvar i trädet.
För under veckan som gått har det skördats en del. H som brukar plocka de flesta bären här i trädgården, har hitintills plockat av 17 liter. Idag började även jag att plocka lite, fick ihop 6 liter ganska fort.
Sen blev det faktiskt ett par kakor bakade, kors i taket 😊 Det är ju inte mycket man orkar annars i den här värmen. 
Tog också och mixade lite, tror jag ska ta och göra lite glass imorgon..... kanske blanda i lite mörk choklad också. Det kan nog bli gott!

2 kommentarer:

Annika sa...

Snygg klänning. Och visst är det ett körsbärsår. Har plockat ute hos min dotter. Fick bara inse att de ska kärnas ur också. Kram Annika

annicka sa...

Så härlig bild på dig i nya klänningen under körsbärsträdet. Allt färkoordinerta, även skorna👍
Men om du inte tvättra tyget då behålls kanske färgen? 😂 ja denna sommar lockar inte till inomhusarbete precis.