onsdag 29 oktober 2014

Mina inköp på syfestivalen.
Nu har jag hunnit fota det som kom med mig hem från förra helgens syfestival. 
Några som är intresserade? Anade det:-))
De 2 tygerna till vänster är trikå, som kommer att bli ett par tunikor. Det tredje är ett lapptäckstyg. Några mjuka alpackanystan, nålar och ett par "bra-att-ha-saker" blev det också.
Det svarta med snodd blir bra att använda när det saknas tillräckligt med lyse.
Någon som undrar vad det blå är? Det är ett "strykfinger" (iron 
finger) som nog kan komma till pass vid viss strykning.
Finns en liten video här att se, ljudet är dock inget vidare.

6 kommentarer:

Annika sa...

Syfestival är himla roligt. Fina saker du inhandlat. Kram Annika

Catarina C sa...

Lampan verkar jättebra och även "strykfingret", snygga tyger till tunikor och även kivlttyget. Kram

annicka sa...

Verkligen Katarina färger! Det blir nog snygga tunikor av de tygerna. Litet strykfinger - tänk vad det finns saker som man inte vet att man behöver

Kerstin sa...

Lampan verkar ju hur bra som helst. Får nog leta efter en sådan.
Och strykverktyget verkar Inte fel det heller. Får hålla utkik efter det.
Tackar för tipsen gör jag. :)
Kram

Mia sa...

Förstår att du inte kom hem tomhänt ;-) Härliga tyger och garn, lila är ju din färg.Lampan verkar jättebra, den till symaskinen har jag sett, den lyser verkligen upp.

Birgitta Nilsson sa...

Mycket roliga saker. Kommer du ihåg vilka som sålde pressfingret? Letar efter denna till min sykompis som fyller 50