måndag 17 oktober 2016

Och nu Gnarp......
Har man vägarna förbi Gnarp så kan jag rekommendera ett stopp hos Wahlman textil .
Det ser ju inte mycket ut för världen, det gamla godsmagasinet.
Men tyger finns det! Både för kläder, hemtextilier och inte minst lappteknik.

Hade inte planerat några speciella inköp, men jag gick förstås inte ut tomhänt:-))
Det här hittade jag till kilopris. Det 3 mönstrade vitt på vitt och det beige till ett omräknat meterpris på 53 kronor. Det cerisfärgade och det grå till ett meterpris på 30 kronor.

Det blev även en del tyger till meterpris, mellan 74 och 
117 kronor.
Ett svart viskosjerseytyg blev det också.
Har besökt Walmans en gång tidigare för 9 år sen. Inte så ofta man har vägarna förbi där precis:-))  
Första gången jag var i Gnarp var det inte för att besöka Wahlman, utan för att övernatta på ett motell, under den långa resan till Vittangi. Kan det ha varit 1973 månntro..... Undrar om Wahlman fanns redan då.... I alla fall var det inget jag kände till då. Något motell såg vi inte till den här gången, men som jag minns den byggnaden, så skulle det ha kunnat vara här.
Vi gjorde nog rätt som övernattade på hotell i Sundsvall denna gång:-))

Något helt annat.....
Undre sommaren brukar jag ta ut en del av mina krukväxter, något de brukar må bra av.
Nu har de förstås fått komma in igen sen ett tag tillbaks.
Men både hibiskusar och bägarrankan fortsätter att blomma bra.



1 kommentar:

Gudrun sa...

Kul med nya tyger:-))
Så underbara blommor du har,du har gröna fingrar. Fick för mig att min ena krukväxt hette bägarranka,men nu hittade jag namnet på den. Fallskärmsranka,en tacksam krukväxt.Tog stickling på en skola år 2000 och tacksam att föröka.
http://www.plantagen.se/fallskarmsranka-100002247-se
Är du klar i trädgården? Inte jag,skall plantera jordgubbsplantor jag fått. Måste förnya min "nya" trädgård.
Ha en bra dag.
Kram Gudrun