lördag 17 november 2018

Ytterligare 1 klar.
Av vad? Bionic gear bag, den fjärde i ordningen. Och den blev så här.....
                                         lite lik storasysters, men inte riktigt.
Den första sydde jag 2015, nr 2 förra hösten. Nr 3 blev klar i år i februari, och nu i november nr 4.

                            Ett par nya New York Beauties har det också blivit. Några till ska det bli..... Hitintills har det blivit 11 stycken.Tycker det är så roligt med paper piecing! När man syr det så man slipper dra bort papperet efteråt vill säga.

6 kommentarer:

Catarina C sa...

Jättefin BGB du har gjort, strongt att gjort fyra stycken. Ditt NYB block ser också trevligt ut, men vad använder du för papper eftersom du låter det sitta kvar? Själv använder jag mig av mönsterpapper (det med gult omslag) men jag brukar ta bort det!
Ha en fortsatt skön helg!

Kram Catarina

Gudrun sa...

Läckra väskor!!Vill gärna sy en.NYB blocken är så vackra,men svängarna är väl jobbiga att få fina.(Dum fråga till dig,haha)
Jag använder ett gult papper,en rulle jag köpt hos Lapp-Elisa.Ganska tunt.
Ha en trevlig söndag.
kram Gudrun

Kerstin sa...

Härliga GBG du har sytt! Hos mig har det "bara" blivit 2, än så länge. Man vet ju aldrig om det blir fler. 😀 Gillar ju inte att sy pp, men älskar att beundra vad andra syr i pp. Och dina block är bara så underbara!
Kram Kerstin

Annika sa...

Jättefina Bionic ovh jag bara älskar NYB blocken. Kram Annika

Unknown sa...

Snygg Bionic!!! Har sytt en för några år sen men jag tyckte att det var svårt att sy på maskinen och du har sytt så många och alla snygga. NYB är så fin! Kram Monica

sytanten-Gunilla sa...

Tänk att du sytt fyra fina Bionic Bag, du kan du!
Ser verkligen fram emot att få se en kvilt med New York Beauty, så här långt bådar det gott.

kram