onsdag 19 december 2018

Ett litet livstecken......
i "julstöket", även fast det inte finns något direkt sytt att visa upp. Varvar lite bak och mat med små stunder vid symaskinen.
Klänningen har legat till sig.... igår hann jag börja sy några sömmar på den. Det kom lite annat emellan......
Sista dag att få iväg julkort var ju i söndags. Alltså behövde jag få klart några sydda sådana. Men dem får ni inte se än 😊 Sedan var det dags att "ta tag i" blixtlåsbyte i ett av barnbarnens favorittröja. Blixtlåset på den gick sönder efter bara några användningar.
Skönt att få det gjort!
2 dubbelnålar gick sönder under lagningen av den...... Så nu hoppas jag bara att den enda jag har kvar, klarar sig tills den är färdiganvänd på klänningen. För här i stan finns inte fler att köpa, endast i det fabrikat (Klassé), som min symaskin inte gillar. Får hoppas att någon av mina syende vänner här i stan har annars. Utifall att den sista också skulle gå av, för annars blir jag utan ny klänning till jul.

Julkänslan har ökat åtskilligt med snön som kommit. Hoppas nu den får ligga kvar!


Inga kommentarer: