onsdag 23 september 2020

 Om man ändå visste.....

vilka som skulle överleva, och vilka som inte klarar sig inne under vintern. Då skulle man ju slippa ta in alla dessa, och kunde nöja sig med ett exemplar av varje. Ett inlägg mest för att jag själv ska komma ihåg.

Senaste veckorna har det mest blivit jobb i trädgården. Många krukor att tömma, växter att ta hand om bl.a. Och vädret har ju varit fantastiskt nu några dagar, då är det härligt!


                              Alla dessa är nu nerklippta och intagna.                                        Några återstår att klippa ner.

En annan växt som också behöver tas in, är den jag kallar "Samosblomman". Ett skott följde med hem från Samos 2000, och har lyckats överleva sedan dess. Tror den slår höjdrekord i år! Och det som återstår nu är bara 2 "pinnar".....

4 tomatplantor återstår att ta hand om, samt ett par hortensior som ska upp från krukorna och grävas ner i jorden någonstans.

Idag roade jag mig med att beskära en stor Kolkwitziabuske och att fixa till en höstkrans till dörren.



3 kommentarer:

Gudrun sa...

Underbara bilder och härligt sensommarväder vi har.Har du ett bra ställe att övervintra dina växter ?Nu skall jag ut i trädgården och njuta. Ha en härlig dag. Kram Gudrun

Annika sa...

Skönt att bara ha en pelargon att försöka övervintra. Ha det bra i detta underbara höstväder. Kram Annika

Catarina C sa...

Blir så avundsjuk på bl a dina fina pelargonier. Själv har jag bara zonalpelagoner och två hängpelagoner som har fått klara sig själva under tiden vi bor i evakueringslägenheten. Dina bilder är så fina!
Kram Catarina