fredag 28 januari 2022

 Behov kan skapa nya behov......

Min gamla surfplatta började bli allt svårare att ladda. Dags att ersätta den med en ny. Och till den nya hörde en "penna"......

 Visserligen är pennan lite magnetisk och fäster på "plattan". Men känns inte så säkert när/om man kan börja resa lite mer igen..... Och så fanns det ju lite småbitar som lockade att göra något med. Och i förra inlägget hade jag ju sytt ihop en del av dem. Dags att göra något mer av dem! Ett fodral att stoppa ner "plattan" i blev det!

Blev inspirerad av en modell jag såg hos ByAnnie. Precis som på den modellen sydde jag också en ficka på baksidan, där även laddaren får plats.
Det blev nya årets första färdiga projekt. Dags nu att återgå till det större projekten som orsakade restbitarna........

6 kommentarer:

Viveka sa...

Wow, den blev så läcker i de färgerna.

Gudrun sa...

Så jätteläcker!! Du har verkligen använt blocken på ett superfint sätt.Samtidigt har du fått en lämplig förvaring.Håller också på med en förvaring till ena dottern.

Kerstin sa...

Bara sååå läcker!!!
Kram Kerstin

Annika sa...

Jättehärlig, gillar de fräscha färgerna och de olika blocken. Kram Annika

Catarina C sa...

Ditt förra inlägg har jag missat, ibland tror man att man kan fixa utan att köpa speciallinjaler, men till slut får man ge sig. Ditt resultat blev superfint och ditt fodral blev jättefint. Själv har jag också en platta med penna och den använder jag en hel del när man skriver lite längre texter!
Kram och ha en fin helg, Catarina

annicka sa...

Så extra färgrikt det blev din nya förvaring. Fint ska ha fint sägs det ju och ny surfplatta behöver verkligen förvaras på ett snyggt sätt. Dessutom tänker jag att det är lätt att se fodralet/plattan när man lagt ifrån sig den på nåt bra ställe.

Beundrar din quiltning!