måndag 6 november 2023

 Fart på symaskinen blev det i oktober......

för jag kom på att sonen fyller ju i november, och jag har ju en topp och framsida till en tänkt kudde, som nog skulle passa i hans familjs tv-soffa. Och de mönstrade tygerna hade jag ju en gång "fallit för" med tanke på honom. 

Toppen sydde jag i februari förra året, sen har den blivit hängandes på designväggen. Något lämpligt tyg till baksidan hade jag inte hemma, däremot lite rester av tygerna jag använt i trianglarna på framsidan. Och lite svart tyg fanns som tur nog  i "tyglagret". Så det fick bli en baksida.

 
När sen täcket väl var kviltat och klart, så regnade det nästan vareviga dag...... Men den 1:a nov var det uppehåll så jag hann med att fota täcket ute, det blir ju lite mer rättvisande färg på bilderna då.

Och i lördags var det så dags att överlämna presenten lite i förskott.
En mörk bild visserligen, men kul att se den på plats, och roligt att känna att presenten uppskattades! Och det hade även hunnit komma på en liten märklapp:-)

1 kommentar:

Catarina C sa...

Du har verkligen lyckats, verkligen en häftig kvilt, förstår att sonen gillade den!
Kram Catarina