onsdag 17 augusti 2016

Lite mer om väskan från förra inlägget.
När jag använt väskan ett tag, började spännena som remmen är fäst i att vrida sig.
Det störde mig, så det behövde ju åtgärdas, eller hur?
Så jag har bytt ut de rektangulära spännena mot D-ringar. Verkar fungera bättre...... Har dock inte använt väskan sedan det blev klart.
Hade gärna haft en lite större löpare (kläppen man drar i) vid öppningen av väskan. Men kunde ju inte välja löpare, eftersom jag denna gång använt ett färdigt blixtlås.
Så det fick bli en annan lösning. Sydde in löparen i en större rundel av tyg. Blev faktiskt några broderade stygn på den också:-))
I trädgården frodas växterna. Mycket vattnande har det blivit av krukorna denna sommar.
Det har även blivit några fler pelargonsorter, Få se om jag lyckas övervintra de nya..... Någon har vackrare blad än blommor, i mitt tycke.....
En matchande plånbok har det blivit sen sist också. Men den väntar jag med till nästa inlägg, som förhoppningsvis inte tar en månad på sig:-))

3 kommentarer:

Catarina C sa...

Hoppas det fungerar bättre med D-ringen, inget kul när det inte fungerar! Smart lösning till din kläpp!

Underbara bilder du visar på din blomprakt!

Kram Catarina

Kerstin sa...

Smart lösning på kläppen! Hoppas ändringarna fungerar.
Kram Kerstin

annicka sa...

Så du ändrade till D ring, så bra gjort av dig. Ang tomater så behöver mna tomater också mer sol o värme. Annars blir det syltade gröna tomater i det här hemmet istf solvarma röda...