söndag 1 april 2018

Det blir lite glest mellan inläggen......
Ytterligare några små block har jag sytt, mest enkla utfyllnads.
 Det återstår ju fortfarande en del, mest enklare utfyllnadsblock. Tycker det är roligare att sy de lite mer speciella.....
Kors i taket, äntligen har ullfleecetröjan blivit klar😁 Den som jag började på i februari när jag var på syträff på Mossby.....
Det i mitt tycke jättefina sicksackbandet hittade jag där.
Tur att jag köpte lite extra, för det gör sig även väldigt bra på lite linnetyger i förrådet....
Ett födelsedagskort har också blivit klart.
Inspirationen till att testa detta med "upphöjda" cirklar hittade jag på Instagram hos
pardalotemakes. Där finns mycket inspiration för broderi!

Väldigt överraskad och glad blev jag en av dagarna före påsk när jag vittjade brevlådan.
Där fanns ett så fint påskkort!
Tack snälla! Det enda "påskiga" hos oss detta år😄

Nu är det lite andra förberedelser på gång.....
Inte alls säkert att delarna hamnar just här när de är hopsydda.....

4 kommentarer:

Annika sa...

Vilket pyssel med blocken. Jättesnygg jacka. Härligt kort ser intressant ut.
Kram Annika

Gudrun sa...

Så vackra saker du syr.Jackan ser riktigt fin och härlig ut.Födelsedagskortet är ju så ljuvligt. Har du virkat den lilla blomman/stjärnan??Du har så mycket fint på gång och lycka till med fortsättningen.
Fortsatt Glad Påsk:-))

kram Gudrun

Kerstin sa...

Underbara alster du gjort!! Blocken är ljuvliga. Och jackan är underbar.
Underbart födelsedagskort. Spännande att få se hur ditt sista projekt blir när det är klart.
Kram Kerstin

cocoya sa...

Så underbart projekt du håller på med.Kommer att bli så läckert! fina block du syr också. Kram
Royal1688