måndag 14 januari 2019

Tid för egen sömnad.....
börjar jag ha nu igen sedan helgerna är slut och skolorna dragit igång. Projekten har legat nerpackade sedan före jul. Så nu är sylusten stor igen!
Har haft några barnbarn här i olika omgångar första veckorna på nya året.
Äldsta barnbarnet hade med en klänning som hon började sy i höstas med hjälp av mamma. Nu till vårterminen är det dags för första klädsömnaden på slöjden i skolan. Och efter att ha sett hur mycket arbete det är med en klänning, så inser hon varför de inte får sy någon sådan i skolan......
Jag fick nöjet att visa henne hur hon skulle sy dit kragen och ärmarna.
Ett av de yngsta barnbarnen var här några dagar och då hann vi göra klart projektet hon började med på novemberlovet. Då tryckte hon på tyg och provade att sy några olika broderistygn. 
Nu blev det en kudde av de båda tygerna hon tryckt. 
Blixtlåset fick hon hjälp med att sy i. Kul att vi hittade så lämpligt tyg till ramarna i mitt "lager".
Själv har jag nu sytt lite på en förvaring, som ännu inte är klar.
Och idag sydde jag klart de 3 sista saknade New York Beauty-blocken.
Dags att sy ihop alla 16 blocken till något användbart!

2 kommentarer:

Gudrun sa...

Vilken bra syfröken du är och inspirerar dina barnbarn.
Lycka till med hopsättning av blocken.
Kram Gudrun

Kerstin sa...

Härligt med barnbarn som syr! Fina saker har dom gjort.
Dina NY block är så läckra!
Kram Kerstin