tisdag 12 mars 2019

Sent ute eller i god tid?
Det beror ju på hur man väljer att se på det...... Och egentligen är det väl ganska så ointressant?😉
Min löpare, inspirerad av hösten och kursen jag gick hos Charlott på Mossby Quilt i september förra året, är äntligen klar! Men trots inspirationen hos Charlott, så fortsatte jag sy paper piecing på mitt gamla vanliga sätt...... Men New York Beauty blocken, är de vi fick mönster på hos Charlott.
   Som synes här så har jag verkligen frossat i kviltning denna gång, både vanlig raksöms och frihands.
            Men det var ju inte ute i gräset den skulle ligga utan här på bordet.....
                                   Några detaljbilder av kviltningen.
 Vågade mig också på att testa några fjäderliknande motiv för första gången. Och det kan jag nog tänka mig att göra fler gånger.


6 kommentarer:

Kerstin sa...

Underbart härlig löpare! Och waw viken kviltning!! Härligt!
Kram Kerstin

Eva sa...

Fint quiltning

Catarina C sa...

Vilket jobb du har gjort och vilken fin löpare det blev. Den där ringrostigheten som du skrev om måste försvunnit snabbt, din quiltning är bara så fin!
Kram Catarina

Annika sa...

Så underbar och vilken kviltning. Kram Annika

Gudrun sa...

Vilken fantastisk löpare du skapat. Förstklassig på alla sätt och så vackert kviltad.
Kram Gudrun

Gunilla sa...

Ojojoj vilken fin löpare! Vackra New York Beauty block och kviltningen skall vi bara inte tala om. Så fantastisk!
kram