måndag 8 juli 2019

Med svalare väder....
så går det lättare att både motionera och att vara i syrummet och kvilta. Så nu har jag återupptagit kviltningen av täcket jag delvis raksömskviltade tidigare.
Det går inte fort direkt, men är så mycket roligare med variation i olika block! På bilderna  ser man både fram och baksidan av täcket.
 Ibland blir det frihandskviltning (med mataren nedsänkt), ibland med både matare och övermatare. Dock utan linjaler, så här långt i alla fall......


Som jag skrivit om i tidigare inlägg, så provar jag först olika idéer genom att rita på plast ovanpå det sydda.
 Det går inte som på räls alla gånger...... Helt plötsligt började det bli hoppstygn, och alltid på samma ställe. På provlappen gick det bra......
 Som tur var kunde jag fixa det, så jag kunde göra färdigt även detta block.
Först testade jag med lite kviltning, men bestämde mig sen för att kvilta lite ytterligare. Ibland är det nästan svårt att sluta, för det är så roligt!

6 kommentarer:

Gudrun sa...

Så fina kviltningar du gjort på de olika blocken. Det är ju ett fritt skapande (även om du skissar först) och säkert inbjudande att bara fortsätta.Härligt med svalare väder. Här blir flera cykelturer om dagen och syrummet är skönt igen. Får gärna fortsätta så här:-))
Ha det så gott.

Kram Gudrun

Annika sa...

Jättefina quiltningar. Kram Annika

Kerstin sa...

Vilken underbar kviltning! Kul med olika i blocken.
Funderar att också testa det på nästa UFO.
Och javisst är det svårt att sluta när man kommit igång. :)
Spännande att få se hela kvilten sen.
Kram Kerstin

Catarina C sa...

Vilken härlig kviltning och kul att du också visar baksidan, spännande att vad det kommer att bli.
Kram Catarina

Gunilla sa...

Så skicklig du är med frihandskviltningen!
kram Gunilla

annicka sa...

Du utvecklar ständigt dina kunskaper och din skicklighet! baksidorna blir så härliga att se på, det behövs ingen framsida...